gras

U bevindt zich hier: home Over EasyLawn Nieuwsbrief 01 April 2015

De kracht van social media…like ons op facebook

 

Werd je vroeger nog verrast door nieuws uit de krant op de deurmat, of gebeld door iemand om je op de hoogte te brengen, inmiddels verneemt de helft van de mensen "breaking news" via Social Media. Social Media heeft invloed op vele aspecten van ons (dagelijks) leven, van daten tot scholing, van banen zoeken tot politiek bewustzijn. Ook Easylawn publiceert nieuwe kunstgrasprojecten op facebook. Bestaande relaties vinden het leuk om projecten van collega’s te zien en relaties van relaties van relaties worden erdoor geinspireerd.

Aan u het verzoek om ons ook te liken op facebook. U ontvangt dan ook de updates en beelden van nieuwe projecten, ter inspiratie en om te delen met uw eigen relaties.

Heeft u zelf een project waarin ons kunstgras is verwerkt? Stuur ons dan wat fotos van het project en wij publiceren het op facebook. Post u zelf iets over ons kunstgras op uw eigen facebook pagina, zorg er dan voor dat wij het ook ontvangen, dan delen wij het met onze volgers.

 


Laat uw klant een weekend weg winnen!

Onze website is een heel belangrijk instrument om in contact te komen met nieuwe klanten. Kunstgras is ‘hot’ en mensen die met plannen hieromtrent lopen orienteren zich met name online. Kunstgras is echter niet een product wat men in een webshop koopt. Je moet het zien en voelen om ervan overtuigd te raken dat het een goede, mooie en vooral zorgeloze oplossing in de tuin is.

Eén foto zegt meer dan 1000 woorden. Orienterende klanten besluiten een afspraak met u te maken als ze middels fotos overtuigd raken van het feit dat kunstgras er heel fraai uit kan zien. Je zou bijna zeggen; zonder geen goed fotomateriaal (online), géén afspraak bij u op kantoor, of in uw showtuin.

Om mensen te inspireren en te laten zien hoe fraai kunstgras kan zijn, vragen wij u om fotomateriaal van gerealiseerde kunstgras projecten. Doe er kort verhaal bij en wij plaatsen het op onze website.

Onder de inzenders verloten wij, voor de eigenaar van de tuin waar het kunstgras is aangelegd, ieder kwartaal, een weekend weg naar een hotel of bungalowpark in Nederland of Belgie. Doe mee en laat uw klant kans maken op deze prijs.


Fout in de brochure en in de prijslijst.

Ondanks erg positieve reacties over de nieuwe brochure blijkt deze niet 100% in orde te zijn. In de brochure staat bij de productinformatie van het product “podmore” dat dit type gras 13 kg infill per m2 nodig heeft. (staat ook op de prijslijsten) Dit is fout! Als u 13 Kg infillzand zou gebruiken dan begraaft u het kunstgras en ziet u er niets meer van. 6 Kg is voldoende. Dus pas het aan in uw prijslijsten om foutieve bestellingen en extra werk te vermijden.


Bent u klaar voor het seizoen?

Het seizoen is begonnen. We hebben een prima winterseizoen achter de rug en wij zijn klaar voor het voorjaar en de zomer. Bent u er ook klaar voor. Check de volgende zaken nog even zodat kunstgras vragen van eindklanten goed beantwoord kunnen worden…
> Heeft u informatie over kunstgras op uw website staan?
> Heeft u brochures voldoende?
> Is uw presentatiekist compleet?
> Werkt u met de actuele prijslijst van 2015?
> Heeft u de oude soorten uit uw presentatiekist of ring vervangen door de nieuwe soorten?
> Is het persbericht de deur uit?

Mist u iets, laat het ons weten en wij voorzien u van het nodige materiaal.


U organiseert een opendag?

Laat het ons weten en wij ondersteunen u waar we kunnen. Kunstgras is inmiddels een niet meer weg te denken item in het assortiment van een hovenier of tuincentrum. Heeft u een opendag of iets dergelijks en heeft u promotioneel materiaal nodig om kunstgras onder de aandacht te brengen bij uw bezoekers dan stellen wij graag ons materiaal ter beschikking.


Kunstgras groeit goed in Apeldoorn en omgeving!

Gert Musch van kunstgras-apeldoorn.nl heeft zijn showtuin met voorbeelden van verschillende soorten kunstgras aan de Terwoldseweg 51 in omvang verdubbeld.

De afgelopen 2 jaar heeft de hovenier zich steeds meer ontwikkeld als kunstgras specialist. Binnen het hoveniersbedrijf komt steeds vaker de vraag van consumenten om een tuin te maken die niet zoveel onderhoud nodig heeft. Het kunstgras van een paar jaar geleden was niet echt fraai, maar de huidige generatie kunstgras, wat Musch betrekt van Easylawn, is dermate fraai dat het vrijwel niet meer van echt te onderscheiden is. Los van de uistraling voelt het ook nog verrassend echt aan en is het aan laten leggen van kunstgras goed betaalbaar geworden.

Het gebruik van kunstgras in de tuin neemt hand over hand toe. Het speelt in op de wens van klanten om een onderhoudsvriendelijke tuin te laten maken, maar het is ook ideaal voor in tuinen waarin naar hartenlust gespeeld wordt door kinderen en/of huisdieren.

De toenemende vraag en het steeds mooier worden van het product heeft de hovenier doen besluiten om de showtuin aan de Terwoldseweg uit te breiden. Kunstgras is niet iets wat je online koopt. Mensen moet het zien, voelen en ervaren om ervan overtuigd te raken dat het echt niet zo’n gek idee is om kunstgras te laten installeren. Vandaar een uitgebreide showtuin om het product goed te kunnen laten zien. Een echt kunstgrasadvies centrum, noemt Gert Musch het zelf, want los van het goed kunnen ervaren van het product dient een klant zich te laten informeren over de verschillende kwaliteiten kunstgras die er zijn. Gert Musch heeft zich er goed in verdiept en heeft een assortiment samengesteld waar hij 200% achter staat. Gegarandeerde kwaliteit.

De showtuin van Gert Musch is 6 dagen per week tussen 10.00 en 17.30 uur op afspraak te bezoeken.


Geslaagde leginstructiedag in Eindhoven

U, als professional op het gebied van tuinaanleg en onderhoud, zal ervaren dat er steeds meer mensen het gemak en de luxe van kunstgras inzien. De huidige kunstgrassoorten zijn dermate fraai en natuurgetrouw dat er steeds vaker gekozen wordt voor kunstgras en dit voor allerlei toepassingen. Hoe je kunstgras moet installeren in een tuin of op een balkon en hoe je het gebruik van kunstgras kunt implementeren in de bedrijfsvoering is (WAS) voor veel vakgenoten nog onbekend terrein. 4 maart organiseerde EasyLawn een training in Eindhoven. In totaal kwamen hier 56 bedrijven op af. Het was een leerzame en gezellige middag. Kon u er niet bij zijn? Geen probleem. In de loop van dit jaar organiseren we het opnieuw.


Tuinidee 2015

 

Tevreden kijken wij terug op een geslaagde week Tuinidee. Voor de 2e maal deden wij mee met dit grote indoor tuinevenement en niet geheel onverdienstelijk. Uiteraard was het even wennen voor ons als fabrikant om te praten met de eindgebruikers van kunstgras, maar uiteindelijk hebben we het als zeer positief ervaren. Wij horen direct wat er speelt bij de eindklant. Iets wat in ons dagelijks werk niet veel voor komt. Los daarvan hebben we meer dan 400 samples en brochures uitgedeeld aan mensen die we gesproken hebben. Via de hoveniers hebben we inmiddels vernomen dat de eerste opdrachten verwerkt zijn. Het is dus niet voor niets geweest.